Free cookie consent management tool by TermsFeed

Ofte stillede spørgsmål(FAQ)

Hvornår modtager byggecentre vores data i eget system.
Ved DB-kørslen hver 14 dag i.flg. gældende kørselskalender.

Hvornår er det korrekt, at udmelde/slette et DB nummer?
Som leverandør skal man altid slette DB-nummeret så snart man IKKE har flere produkter på lager, og kunden derved ikke kan bestille flere.
Herefter sendes der en slette markering ud til Jeres kunder, og har de så flere af produkterne på lager, sørger de selv for at lade varen udgå - når der IKKE er flere på lager hos dem!
Herved undgås også bestillinger på forkerte varenumre.
Så derfor er reglen altid: Når man som leverandør ikke har varen på lager længere, kan den roligt slettes i ByggeBasen

Prisrettelser. Vores priser træder i kraft den 1. april. Hvornår vil det være korrekt at rette priserne i ByggeBasen?
Byggecentrene skal i forbindelse med prisændringer fra sine leverandører, indlæse prisrettelserne i Deres eget IT system. Det er vigtigt at byggecentret får priserne ud med den DB-kørsel, der træder i kraft senest d. 1. april i henhold til kørselskalenderen ellers vil de sælge med forkert pris i Deres system.
Den korrekte prisrettelse skal altså med i den DB-kørsel, der træder i kraft senest den 1. april. At vælge den senere er forkert.

Er det muligt at et DB nummer har 2 EAN numre?
Ja. Eksempel: En leverandør indkøber materiale/produkt fra ny fabrik og for i eget lagersystem at kunne skelne mellem materialerne påføres et nyt EAN nummer. Byggecentret har måske en del varer på lager med det "gamle" EAN nummer og de har mulighed for at "scanne" på både det nye og gamle EAN nummer.

Jeg kan ikke huske mit DB brugernr. og/eller adgangskode - hvad gør Jeg? 
Kontakt en kollega der er oprettet som superbruger i ByggeBasen. Det er kun superbrugerne, der har adgang til at redigere andre brugere hos Jer. Ved redigering af en bruger er der mulighed for, at nulstille adgangskoden. 
Hvis tilfældet er at ingen kan logge på ByggeBasen, så er det selvfølgelig altid muligt at kontakte DB-supportkonsulenterne på Tlf. 20 85 88 44.

Hvem er brugeren "JOB"?
Måske har I været udsat for, at den seneste person hos Jer der har rettet på et konkret DB nummer er brugeren "JOB"? Hvis ikke at I lige genkender denne bruger, så kan det skyldes at netop dette DB nummer, er blevet ajourført af bruger "JOB" fra ByggeBasen. "JOB" er nemlig den bruger fra ByggeBasen, der automatisk tilføjer udvidet ansvar, på de DB numre som i forvejen, er udfyldt med byggeleverance klausulen. Dette sker automatisk ved tiltrædelse af udvidet ansvar(DB12) i ByggeBasen.

   ByggeBasen: 
 
Egebækvej 98, 2850 Nærum
Østergade 19, 2. 9800 Hjørring
Support ByggeBasen:
Åbningstider:
Tlf: 20 85 88 44 - Email: support@byggebasen.dk
Man-Fredag kl. 08:30 - 16:30
 
Hjælp?